18 Mart 2009 Çarşamba

HİKAYE...İNSANLIK DERSİ..


Çanakkale Savaşlar'ında savaşıp, bir kolu ile bir ayağını kaybeden Fransız Generali Bridges, yurduna döndükten sonra anlattığı bir savaş hatırasında şöyle diyor:
"Fransızlar, Türkler gibi mert bir milletle savaştıkları için daima iftihar edebilirsiniz.Hiç unutmam.Savaş sahasında döğüş bitmişti.Yaralı ve ölülerin arasında dolaşıyorduk az evvel, Türk ve Fransız askerleri süngü süngüye gelip ağır zaliyat vermişlerdi.Bu sırada gördüğüm bir hadiseyi ömrüm boyunca unutamayacağım. Yerde bir Fransız askeri yatıyor, bir Türk askeride kendi göleğini yırtmış onun yaralarını sarıyor, kanlarını temizliyordu.
Tercüman vasıtası ile şöyle bir konuşma yaptık:
- Niçin öldürmek istediğin askere yardım ediyorsun? Mecalsiz haldeki Türk askeri şu karşılığı verdi:
"Bu Fransız yaralanınca cebinden yaşlı bir kadın resmi çıkardı.Birşeyler söyledi, anlamadım ama herhalde annesi olacaktı.Benim ise kimsem yok.İstedim ki, o kurtulsun, anasının yanına dönsün".
Bu asil ve alicenap duygu karşısında hüngür hüngür ağlamaya başladım.Bu sırada, emir subayım Türk askerinin yakasını açtı.O anda gördüğüm manzaradan yanaklarımdan sızan yaşlarımı dondurduğunu hissettim.Çünkü, Türk askerinin göğsünde bizim askerinkinden çok ağır bir süngü yarası vardı ve bu yaraya bir tutan ot tıkamıştı.Az sonra ikisi de öldüler..."

Fransız Generali BRIDGES Çanakkale Savaşları komutanı.

15 yorum:

serrose dedi ki...

uffff gozlerim doldu :(

beyaz mendil dedi ki...

Çok güzel ve duygu yüklü bir yazı.Teşekkürler hayatım.Rütbe hiç önemli değil ama biz bu savaşlarda ne büyük değerler yitirdik:(

Unknown dedi ki...

Canımmm harika bir yazı teşekkür ederim.Bu vatan ne fedakarlıklarla kazanıldı.Tüm şehitlerin ruhları şad olsun sevgiler...

NeS dedi ki...

ay kız tüylerim diken diken oldu. duygulandım valla. bu arada aramıza mı döndün yine :)

TAZE NANE dedi ki...

Gözlerim doldu.
Daha fazla birşey diyemiyeceğim.
Cok sağol.
Sevgiler.

SMİLENA dedi ki...

tüylerim diken diken oldu.başka söze gerek varmı.allah rahmet eylesin,hepsi nur içinde yatsın...

3prenses dedi ki...

evet hepsine allah rahmet etsin.teşekkürler

gribulut dedi ki...

fedakar bir milletin torunlarıyız, layık olabiliyormuyuz belli değil.

VİRGO dedi ki...

türk askerinin ne kadar mert ve merhametli olduğunu tüm dünyaya duyurmuşuz ama şimdi????

GeCe dedi ki...

kendi yarası daha ağırken, onu hemen sıvayıp başkalarına yardım etmeyi akıl eden ve isteyen başka kim olabilir ki

lemanice dedi ki...

çanakkale şehitleri ve diğer tüm şehit hikayelerin de ağlarım hep aşırı milliyetçi bir ruha sahip bayrak bile görse gözleri dolan bir insanım işte.sevgiler arkadaşım.

Adsız dedi ki...

tüm şehitlerimizin ruhları şadolsun :(

Ayşe dedi ki...

......

cok duygulandim...

Rabbim mekanlarini cennet eylesin cumlesininde...

Marifetane hobi dedi ki...

Allah'ım, Senden sevgini, Seni sevenlerin sevgisini ve beni Senin sevgine ulaştıracak ameli isterim. Allah'ım, Senin sevgini bana nefsimden, ailemden ve yaz gününde soğuk sudan daha sevimli eyle."Hadis-i şerif .Hayırlı cumalar hayırlı geceler canım..

Marifetane hobi dedi ki...

merhabalar, 10 yasin okudum demişsiniz arkadaşım daha önce aldığınız yasinlerimi bitirdiniz yeni bir 10 tanemi okudunuz.karışıklık olmasın diye tekrardan sormak istedim.şimdiden ailenizle birlikte güzel bir hafta sonu diliyorum sevgiler..