5 Ekim 2008 Pazar

MUZUR PAŞA VE ANNESİ

Havaların soğumaya başlamasıyla yazın sıcaklığını ve rahatlığını şimdiden aramaya başladım.Yaz tatilindeyken yaptığımız muzurluklar aklıma geldi ve bir tanesini yazacağım.Yazın daha aktif,neşeli,sempatik,hareketli ve birazda yaramaaazz oluyorum.

Yazları rahmetli anneanne ve dedemin evine tatile gidiyoruz.Deniz kenarında kocaman bahçeli eski ama çok şirin bir evde kalıyoruz.Kahvaltılar yapılıp ortalık toplanınca doğru denize gidiyoruz bazen de öğle yemeğinden sonra çıkıyoruz.Paşanın anneannesi (benim annem)yemek işlerini hallediyor bizde diğer işlerde yardımcı oluyoruz.Ablamın 2 kızı var biri 17 yaşında ve aynı burçtayız bu yüzden karakterlerimiz aynı diğeride 9 yaşında çok geveze ve kikirdek bir kızdır. Biraraya gelince bizi tutabilene aşk olsun.

Temmuz ayında bir gün annem akşama kuru fasulye yapacam baban istiyor dedi aman anne yazın sıcağında yenmez dedim birkaç gün sonra yaptı siz yemezseniz yemeyin dedi...

Biz denize gitmeye hazırlanırken annemde babanneme gidiyordu akşama gecikebilirim merak etmeyin dedi ve çıktık.Akşamüstü denizden geldik annem yoktu bizde kurt gibi acıktık baktık koca bir tencere kuru var kızlar çabucak masayı hazırladılar fasulyeyi 3 er tabak yedik (pilav bile yapamadık bide fasulye istemiyorduk).Büyük yeğen koca tencere bitecek bide fasulye istemiyorduk dedi. Çok güzel olmuş diyen paşaya ve kikirdek yeğene gülüştük o anda bende tamam çocuklar tencereyi bitiriyoz anneaneniz gelince fasulye arıcak tamam çaktırmayın dedim oleeeeyy çığlıkları atıldı macera başlıyor.

Masa toplanıp bulaşıklar yıkandı kahveler yapıldı midemiz davul gibi şişti bu arada fasulye küçük tencereye boşaltıldı. Koca tencere bitmiş dibinde birtabak kadar fasulye kalmıştı.(YAZZZIIIKKK)

Anneane geliyor biz sus pus oturuyoz gülmekte yok çocuklarla göz kırpıp şşşt yapıyoz.

Anacım geldi doğru mutfağa gitti (b.yeğende peşinde)sordu yedinizmi fasulyeyi yedik bitirdik çok güzel olmuş derken tencereye bi bakar bir çığlıkk hepsinimi yediniz okadar fasulye yenirmi yedik dedik.Bana döndü anam insan pilav yada makarna yapar baban akşama ne yicek dedi bir tabak bile yok hani fasulye istemiyordunuz dedi ve kızdıı.(bu arada kadıncağız tekrar gider bakar sanki çoğalacak fasulye ve diğer odalara bakar sanki fasulye bulacak)Bir ara üzgün şekilde wc ye giden anneme bu kadar yeter deyip sakladığımız fasulyeyi çıkarıp büyük tencereye boşalttık wc den gelen annem büyük yeğenle mutfağa girer yeğen anneanne der tencereyi açar bu fasulye hepimize yeter der neresi az bunun der.Anne anne tencereye bakar şaşırır nerden çıktı bu diye bize çıkışır.Bizi tutabilene aşkolsun dedimya kendimizi zor tutuyorduk artık başladık gülmeye ama kikirdek başladımı yine gülmeye büyük yeğen ağzı bir karış iki büklüm ve bacaklarına pat pat vura vura gülüyor.Paşa ve ben kendimden geçtim anamda katıldı bize kadın sanki altın bulmuş gibi sevindi.:)))))))

Babam da geldi o arada bize bakıyor noluyor diyor bizde gülme krizi cevap yok hadi oda bize katıldı sonradan olanları anlattık ve günümüzü güzel bir şekilde tamamladık...

7 yorum:

GeCe dedi ki...

Okurken ben de güldüm, orda olmak istedim.

VİRGO dedi ki...

walla çok muzipsiniz çok güzel bir anı olmuş hayatta hatırlanacak güzel günlerden biri böyle anılarınızı paylaştığınız için çok teşekkür ederim bide diğer anılarınızı bekliyoruz yaz maceraları adı altında bir demet bizlere sunarsınız ihş.
mesala 3 büyükler ve 3 küçükleri sizden dinlemek isteriz netten hoşçakalın sağlıklı ve mutlu kalın

üşüƬüƘ ƤƦЄƝƧЄƧ dedi ki...

ayy okurken bile koptumm :)) cok süper bide yasayabilseydımm .. nolurduu kimbilir böyle maceralarınızın devamını bekliorum inş devamı gelir :)))

Adsız dedi ki...

siz galiba çok komik ve mizahi insanlarsınız sizlerle beraber gün geçirmek süper olsa gerek çok hoş
bir olay ama yazık ki anneniz size çok kızmışşştırrr. bence

Adsız dedi ki...

hanımefendi yazılarınız kadar sizde hoş ve güzel bir bayanmışsınız paşanın sizin gibi bir annesi olduğu için şanslı olduğunu söyleyebilirim allah sevginizi hiç bozmasın...

Adsız dedi ki...

söyleyecek kelime bulamıyorum hala gülüyorum...çok alemsinizzz
sincaptan paşaya...

NeS dedi ki...

Sizin yazdıklarınızı ve tabii yaşadıklarınızı okuyunca sizinle birlikte yaşamak isteği geliyor :) Siz bayağı bir eğlenceli kişisiniz demek ki ne güzel...Hep böyle kalın.